Terima Kasih Kerana Follow Blog WArna-WArni Kehidupan

Dah jadi follower saya..?? Jangan lupa tinggalkan bersama URL blog untuk saya menjadi follower anda kembali.. Salam Kenalan yea.. :) JUTAAN MAAF SAYA TIDAK DAPAT FOLLOW SEBAHAGIAN KAWAN2 DISEBABKAN TIADA URL YANG DITINGGALKAN.. MOHON UTK UPDATE FOLLOWER YER KAWAN2
WawaAnua Anniversary
Wawa Known Anua
Wishlist Sayer...


1. Bercuti dgn En. Hubby

2. Kereta Baru

3. Umah sendiri

4. Gadget -Samsung Galaxy

5. Tinggal bsama En. Hubby

6. Rehat2 di Bali


Showing posts with label Bandaraya Warisan Pesisir Air. Show all posts
Showing posts with label Bandaraya Warisan Pesisir Air. Show all posts

Tuesday, March 20, 2012

Free Glasses By Sanadi Optometrist

1 comments
Akhir bulan Feb 2012 lepas
Yayasan Pembangunan Keluarga
dengan kerjasama Twintech University
menganjurkan program pemeriksaan mata
secara percuma

Murni sungguh program neh kan
Sampai penuh satu dewan sekolah
dek kerana Optometris Sanadi 
bagi percuma cermin mata
utk orang2 kampung yang hadir

Aku jugak tak lepas peluang
utk pergi ke program neh 
 Tapi setakat menghantar 
orang tua aku jer laaa
Memang ramai sungguh

Sehingga kan hampir jam 11 pagi
kuota pemberian cermin mata neh
dah melebihi limit yang ditetapkan
daripada 100 unit 
dilebihkan sehingga 300 unit 
Bayangkan sepatutnya
program neh dari jam 8 pagi hingga 5 ptg
Sambutan sungguh menggalakkan

Semoga rezeki Sanadi Optometrist
akan bertambah
( tokey sanadi orang melayu ) 



Aku Bernafas Dalam Nafas Cintamu

With Luv,





Tuesday, January 3, 2012

Welcome Back

0 comments
Yeayyyyy sonok nyer skolah dah bermula
Bangun seawal pagi nak pegi sekolah
Tido malam pun x lena
Asik teringat nak bangun awal jer
Nak melaram baju sekolah baru
Kasut sekolah baru
Beg sekolah baru
dan juga pen, pensil, kotak pensil baru
Segala nyer baru...

Seronok kan...??
Teringat pulak zaman kanak2 dan remaja dlu
Alangkah bahagia nyer

Tapi sekarang neh
akan bermula perasaan tidak selesa
Pagi2 dah kena hadap jln sesak
Dlu duk KL x kesah situasi neh
Tapi kat Terengganu
jalan sesak neh jarang2 jer
Bila sekolah dah bukak neh
Kenalah hadap lagi masalah neh di pagi hari

Apapun Selamat Kembali ke Sekolah
buat adik2, anak2 semua yerrr
Blajar rajin2
Jangan nakal2
:)


Aku Bernafas Dalam Nafas Cintamu

With Luv,




Sunday, October 30, 2011

Rusa Tewaskan Penyu

0 comments
 Sadisss btul 
di saat2 akhir rusa dapat jaringkan 2 gol
Tahniah buat skuad Hoben Jang Hoben!!


Sangkaan Terengganu menang
dan dapat cuti khas hancusssss
Terpaksa laa aku siapkan 
apa yang patut utk ke opis 

Tahniah Ashaari . . . !!

Ramai yang kecewa
dengan Sharbinee Allawee
Kan ke dia cedera sebelum tu...?
Walau apa pun...
 dia dah cuba sebaik mungkin

Manaf Mamat walau agak
 kelam kabut dalam permainan, 
tapi syabas kerana dia
Terengganu berjaya ke peringkat akhir

Jutaan tahniah 
buat pasukan Peteh Tranung Peteh
Menang kalah adat pertandingan kan...??


Aku Bernafas Dalam Nafas Cintamu

With Luv,




Friday, January 21, 2011

JPJ oWhhh JPJ...

0 comments
Title kasi gerun
Begitu juga dengan hati ini
Gerun, gundahhh dan serba salah

Bandaraya Warisan Pesisir Air dah diserang operasi
bukan Pak Polisi tapi Pak JPJ
Yerrrr...operasi cermin gelap

Sebelum ini dah byk kali En. Hubby bising2
pasal itu cermin kereta
Tapi...saya hanya buat dekkk jer dgn leteran nya
Hahaha
Sekali hanya dgn operasi besar-besaran
membuatkan keputusan En. Hubby dituruti

Akhirnyaaaaa kereta ku dah jadi akuarium...!!
Yearkkk...sungguh jelekkk kelakar
Persoalannya kenapa negara jiran kita
tiada undang2 sebegitu rupa
Bukan saya menyalahkan undang2 kita
tapi hati ini terdetik apabila membuat perbandingan sedemikian

Walau apa pun, undang2 tetap undang2

p/s : Lupa nak ambik gambar semasa operasi koyak mengoyakk

Tinted Film yang dah dikeluarkan... uwaaaaa



With Luv,




Saturday, January 8, 2011

Tengkujuh Datang Lagi

0 comments
Harap maklum utk semua yer
Bandaraya Warisan Pesisir Air diserang musim tengkujuh lagi
Sehari suntuk asik ujan
Dari pagi sampai laa ke malam
Sejuk nyer terasa sampai ke tulang

Menurut tilikan orang-orang lama
sehingga kali ke 3
baru laa musim bah ni akan berenti

Jadi sekarang ni baru kali ke 2
Kali pertama sewaktu saya menulis entry pasal winter
Agak-agak masuk bulan Mac baru reda kot
Mudah-mudahan..

Harap-harap segala aktiviti yang dirancang
tidak akan terganggu
InsyaAllah

Ibubapa, kakak2, abang2, tok dan nek
tolong lah pantau anak-anak kecil
cucu cicit jauhi dari bermain air banjir
Sesungguhnya malang tidak berbau




With Luv,




Wednesday, January 5, 2011

Offer From CITY MEDIA Foundation

0 comments
wahhh offer apa tu...??
Saya juga sangat-sangat terkejut dgn email tersebut
Tak pasti samada spam atau tidak
City Media Foundation menawarkan utk saya menjadi pentadbir
bagi Bandaraya Warisan Pesisir Air

Cuma dikhuatiri email berkenaan tidak berasas
Mana laa tahu kan.. pengganas ker apa..??
kehkehkeh..
Statement berani mati.... :)

Antara kandungan nyer..
...."kami menawarkan penulis blog yang berkaitan dari seluruh dunia peluang untuk menjadi pentadbir tapak video bandar mereka".....
dan juga
..."Kami amat berbesar hati sekiranya anda menjadi pentadbir kualaterengganu.vi dan menawarkan pelayar internet pilihan video yang luas tentang Kuala Terengganu."......

Apa pendapat kawan-kawan?
Boleh percaya ke tidakkk..??
Hihihi....kalau betul leh salurkan offer ni pada rakan-rakan yang lain
kerana saya tidak berkesempatan utk itu semua
Peace No War...!!!





With Luv,




Monday, December 13, 2010

Saman Malu... Saman Ekor.. owhh bahagia

0 comments
asyik saman..saman..saman...!!!
wahhhh bahagianya hidup...
bahagia ker??? tidaaakkkkk... saya tidak bahagia bila di saman
tapi org yang saman org tu sungguh2 bahagia
* ye ker korang bahagia saman org...?? hehehe

Baru lagi rasanye dapat surat saman
Satu saman parking di Kota Bharu Kelantan oleh Majlis Perbandaran
Sewaktu menjalani operation pada tahun lalu
Dan satu lagi saman parking di Bandaraya Warisan Pesisir Air
oleh pak polisi

Minggu neh check saman online
wahhhh dah beranakkkkk lagi
suka suka sukerrrrrr... :)
Susut lagi duit sayer...!! buat soping kan lagi baguss
Speeding... yahhh speeding summon
i like...!! hihihi
lokasi di mana??? Tanah Merah, Kelantan
Kat celah mana entah diaorang neh tunggu mangsa yer..??
Syabasssss....sangat2 kagum dgn beliau

Anda pula bagaimana..??
try check tengok... x kena bayar pun
tp kalau ader saman...kena laa bayar.. hehehe



With Luv,




Sunday, December 12, 2010

Mencari Sinar Yang Baru

0 comments
Telah difikir semasak-masaknya..
Yerrrr sudah diberi kata putus
Bahawasanya saya perlu mencari sinar hidup yang baru

Kami perlu mencari rumah sewa
untuk memulakan kehidupan berkeluarga
Semasa entry ini ditulis, saya masih lagi mencari-cari rumah yang sesuai
Satu rumah di dalam list kami
InsyaAllah sekiranya rumah itu menjadi rezeki kami
Next week saya akan menjenguk bersama En. Hubby
Waktu entry ini up, mungkin saya telah pergi ke rumah tersebut bersama En. Hubby

Kebetulan pergi tengok rumah yang lain
Ternampak rumah yang dimaksudkan ini
Saya cukup berkenan dengan rumah tersebut
Cuma perlu membawa En. Hubby untuk memberi kata putus
Terus-terang agak sukar untuk mencari rumah
di Bandaraya Warisan Pesisir Air
Rata-rata semuanya Homestay...aduhhh pening kepala

Harap-harap rumah tersebut masih lagi kosong
sementara menunggu waktu En. Hubby pulang ke sini

Life must go on....


With Luv,




Monday, December 6, 2010

Tilik Menilik...macam menjadi

0 comments
Tajuk yang memberi 1001 persoalan dan teka teki
betul tak..? hehehehe
apa yang engkau tilik hah..?
mandrem ker..?? Oowwhhh tidak tidakkk
Minta dijauhkan daripada sifat-sifat yang keji

Ingat tak kisah saya "Hati ku berbelah bagi"...??
Sekarang hati ini sangat2 senang
En. Hubby seolah-olah menerima pendapat saya
Tetapi masih belum green lite kerana perbincangan hanyalah di telefon
dan ianya tidak memberi kepuasan yang sepenuhnya
Keputusan yang tepat hanyalah pada weekend ini
Saya akan terbang menemui En. Hubby di Lembah Klang



Antara tanda-tanda saya akan menarik balik permohonan pindah :


  •  Saya telah memberi alasan yang kukuh kenapa perlu kami menetap di Bandaraya Warisan Pesisir Air
  • En. Hubby memberi jawapan yang agak positif di atas alasan2 yang saya berikan
  • En. Hubby menyuruh saya mencari-cari rumah di Bandaraya Warisan Pesisir Air

Yeayyyyyy harap2 semuanya OK
Doakan yang terbaik buat saya juga kawan2... amin






With Luv,




Friday, December 3, 2010

Hati Ku Berbelah Bagi

0 comments
Ya Allah... berikanlah aku petunjuk Mu Ya Allah
Tolong kawan²...harus atau tidak...??
Perasaan yang bercampur baur 
Sesungguhnya saya tidak dapat membuat keputusan yang tepat...

Menetap di Bandaraya Warisan Pesisir Air atau berhijrah...?
Perlu atau tidak untuk saya menarik balik permohonan pindah...
Ya Allah...sumpah saya berbelah bagi
Ibarat diluah mati emak.. ditelan mati bapak

Kiranya saya berhijrah, En. Hubby sibuk dgn kerja yang slalu outstation
Maka nya, saya juga akan bersendiri sekiranya en. hubby tiada 
Kebosanan mula melanda sama seperti saya di Lembah Klang suatu ketika dahulu
Oh tidakkkkk.... maafkan saya En. Hubby

Tapi kiranya saya menetap di Bandaraya Warisan Pesisir Air
Suatu hari saya juga akan berhijrah keluar dari negeri tercinta ini
Kenapa..?? Kerana post F32 yang masih tidak banyak atau boleh dianggap tiada di negeri
Arghhhh...saya keliru... uwaaaaaa :(

Seharusnya saya perlu duduk dan berbincang...
Masih sempat untuk membuat keputusan yang terakhir
Mudah-mudahan En. Hubby boleh memberi kata putus yang terbaik...amin




With Luv,




Monday, November 8, 2010

Pemanduan Yg Membengkakkan Hati

0 comments
Alhamdulillah...pagi² Allah dah bagi pahala lebih
Syukur sgt²
Entah kenapa cara pemanduan di Bandaraya Warisan Pesisir Air neh sengal² perlu ditingkatkan
Adakah salah ibu yang mengandung...???
Takkkkk...salah tue
Abisss salah cikgu kelas memandu...??? Takkk jugakk
Abis salah siapa...?? Diri sendiri laaaa...itu pun mau fikir ker?  Ngeeeee :)

Pagi² mau pantas...x mau laaa macam siput vavi
Tapi xde laaa cakap pantas macam F1
Cukup sekadar had laju yg ditetapkan....100km/j...hehehehe

Seawal 6:30 pagi telah bersiap nak ke opis
Tapi makan masa jugak
Mana tak nyer.. nak pakai makeup lagi
Nak pakai baju langsing lagi... hah tu laa yg jadi ambik masa
Bayangkan laaa...baju sebesar saiz budak 8 bulan
Nak dimasukkan ke dalam badan sebesar tong drum
Hahahaha....ye ke tong drum..? 

Ok...berbalik cerita pemanduan neh
Bawak kete mcm siput...tapi di lane kanan
Jadi klu nak potong tu...lane kiri tauuu
Terbalik pulakkk
Mana² yg nak laju skit...bawak lane kiri yer
Harap maklum..!! Kpd orang luar sila ambik maklum
Rasa² diaorang nehh kena masuk kelas belajar memandu undang² balik

 Bukan setakat kereta jer
Pagi tadi selepas traffic lite Hospital Nur Zahirah
Basikal roda 3 pun duk belah kanan
Dia rasa dia neh laju ker...??
Tak fikir langsung soal keselamatan diri sendiri
Huuu Ya Allah...sabar je laa
Dah kena potong lane kiri lagi
Sambil² potong sempat jugak noleh orang nyer
Ingat kot pakcik tua...kesian laa jugak
Rupanya muda lagi... yg geram sgt.. B A N G L A
Eiii dah laaa dtg negara org... ko buat mcm negara sndiri
Pagi² buta dah kasi bengkak hati nehhh

With Luv,




Friday, October 29, 2010

Winter @Terengganu

0 comments
Tak Percaya ker..??
Betul laaa...Bandaraya Warisan Pesisir Air sekarang neh winter
Dah sampai musim nyer laaa
Bila dah sejuk macam neh.. tak lalu nak mandi..hehehe
Jangan x percaya hingga saat menulis entry neh
saya belum lagi mandi... ngeeeee :)
Masyammm...?? Takkk laaa...Busyukk Wangggiiiii jer

Hujan2...sejuk2 macam neh tidur pun best
Tapi semua kerja yang dirancang semua hancuss
Bila cuaca panas, asikk merungut panas
Bila cuaca sejuk, asik merungut sejukk
Apa punyer manusia neh kan...?? Sentiasa je x kena

Tapi yang pasti... schedule saya semua kena ubah
Ari neh ingat nak tukar cadar ngan comforter
Theme munge2... sesuwaiii laa kan ngan musim winter neh
Nak membasuh camneh kalau dah xde matahari
Yer...matahari itu sangat2 penting
Walaupun kita neh perempuan takut sangat kena sunburn kan...kan..??

Kenapa x hantar jer pegi dobi..??
ArGghhhh camneh nak cakap erk
Nanti ader plak yg gelak... huhuhu
Actually, saya neh pelik tapi benar
Rasa cam x confident jer orang lain cuci
Rasa x cuci laaa...terasa kotor laa...terasa bercampur aduk ngan orang punyer laaa...
Kalau carpet lain...dry cleaning lain
Boleyy terima ke reason camni..? Boleyyy kot

Oleh kerana schedule dah kena ubah
Lepak2 jer dalam bilik sorang2
Dgn x mandi, dgn rambut serabai tapi wanggggiii
Sambil dialun lagu "PadaMu Ku Bersujud".. entry ini ditulis
Kalau ada En. Hubby, banyak aktiviti yg boleh buat
Begini laa nasib kalau dah PJJ neh
Yer laaa "Perkahwinan Jarak Jauh"...
sedeyyyy :'(  sobb sobbb






With Luv,



Tuesday, October 26, 2010

Lunch Hari Neh

0 comments

Plan ari neh nak pegi tempah tudung
Semlm kuar soping kain dgn opismate dekat Kamdar
Ada sale u'oulss... ape lagi melawat laaa kamdar yg berdekatan anda.. :)
Memandangkan kerja dah siap 
Diselubungi suasana opis yang sungguh kelam dan perasaan boring melanda
Kami keluar seawal jam 12:30 tengahari... ngeeee :) bos jgn marah erh...!!
Dah sampai umah taylor, kain yg dibeli semlm tersilap potong
Geram btul laa ngan pakcik yg potong kain tue..
Dah buang masa pulak... terpaksa lari ke Kamdar utk menuntut hak kami...!!
Nasib laa pakcik sengal tu xde... kalau ada siap laa kamu
Dah selesai urusan kain, peyuttt pulak terasa lapar
Terus pusing² mencari kedai makan
Dah jumpa kedai yg berkenan dihati
Susah pulak laa nak cari parking di Bandaraya Warisan Pesisir Air nehhh... GgggRrrr
Pusing lagi sehingga jumpa kedai lain
Akhirnya....








Ni laa dia menu kami hari neh... MEE UDANG

Ais Kacang Bersama Buah Laici.. Nyum3 sodapppp!!


















With Luv,




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

WArna-WArni Kehidupan
Copyright © 2009 Wawa Anua Design