Terima Kasih Kerana Follow Blog WArna-WArni Kehidupan

Dah jadi follower saya..?? Jangan lupa tinggalkan bersama URL blog untuk saya menjadi follower anda kembali.. Salam Kenalan yea.. :) JUTAAN MAAF SAYA TIDAK DAPAT FOLLOW SEBAHAGIAN KAWAN2 DISEBABKAN TIADA URL YANG DITINGGALKAN.. MOHON UTK UPDATE FOLLOWER YER KAWAN2
WawaAnua Anniversary
Wawa Known Anua
Wishlist Sayer...


1. Bercuti dgn En. Hubby

2. Kereta Baru

3. Umah sendiri

4. Gadget -Samsung Galaxy

5. Tinggal bsama En. Hubby

6. Rehat2 di Bali


Showing posts with label rumah sewa. Show all posts
Showing posts with label rumah sewa. Show all posts

Sunday, December 26, 2010

Simple Mimple... It's Me

3 comments
Apakah perkara utama / penting yg anda fikirkan
sewaktu anda ingin memenuhi ruang rumah...??
Yeee...konsep!!
Konsep rumah sangat-sangatlah penting

Memandangkan ruang rumah ini hanyalah sempit sederhana
Jadi tidak banyak benda yang harus diletakkan
bagi mengelakkan ruang rumah menjadi sesak

Oleh yang demikian, konsep english yang simple dipilih
Ikut hati mahu saje diletakkan wallpaper rose di sudut ruang tamu
Tapi sayang rumah neh hanyalah rumah sewa
Pendam kan sajer hasrat dihati

En. Hubby cepat-cepat sediakan rumah sendiri untuk sayerrr yer..??
Neh sedikit gambar utk kawan2
Ada masa datang laa yer.. :)

Ruang Tamu

Ruang Menonton


Ruang Makan


With Luv,




Thursday, December 23, 2010

Home Sweet Home

4 comments
Dah lama rasanye tidak menulis
Rindu pada dunia blogger...
yeee R I N D U okeyyy!!
Maaf kawan² diatas kesibukan saya
blog ini tidak dapat diupdate

Alhamdulillah setelah berhempas pulas
bertungging langgang... bersepah dan berkemas
akhirnya saya telah selamat menduduki rumah sewa

Banyak perkara yang perlu difikirkan
Apakah perkara penting yang perlu dibeli dahulu
Di sudut manakah barang tersebut perlu diletakkan
Sesuaikah sekiranya barang tersebut ditempatkan disitu
Agak pening dan amat meletihkan

Akhirnya boleh dikatakan 99% keperluan rumah telah dilengkapi
Hampir 10 K jugak wang telah dihabiskan
Dalam tempoh tidak sampai seminggu
Kalau buat sopinggg kasut, handbag, perfume kan bagusss
Owhhh tidakkk sekarang ini perkara tersebut perlu ditolak ketepi buat sementara

Bagaimanakah perasaan setelah memiliki rumah sendiri...?
Walaupun hanyalah rumah sewa...saya sangat² berpuashati dan selesa
Semua keputusan, tindakan dan perkara terletak di tangan sendiri
Dari sebesar-besar perkara hinggalah sekecil-kecil nya
semua bergantung pada saya dan juga En. Hubby
Selain tu jugak, saya telah dapat menjimatkan masa utk ke opis
At least 3 traffic lite telah dihapuskan dlm perjalanan saya
Sangat² seronok

Agenda seterusnya...welcome party akan dibuat di antara ahli keluarga
Cuma masa belum ditentukan
Semuanya bergantung kepada keluangan masa En. Hubby




With Luv,




Monday, December 13, 2010

Akhirnya...

0 comments
Alhamdulillah
Semuanya telah berjalan dengan aman, lancar dan senang hati
Permohonan pindah saya telahpun ditarikbalik
Amin... 
Pihak jabatan memberi respon yang cukup baik
Terima kasih yang tidak terhingga..

Rumah sewa juga telah dapat seperti yang diinginkan
Deposit dan sewa juga telah dibayar pada 7 Disember
Cumaaaaaaaa... owner masih belum menyerahkan kunci
Pelikkk takk...???
Sungguh hampa kerana katanya sehingga ke tahun baru kami dibenarkan masuk
Sekiranya terlebih awal tahu, saya masih mencari-cari rumah yang lain
En. Hubby juga telah 'slow talk' dengan tuan rumah semalam
Tunggu sehingga 15 Disember
Kiranya owner masih berkeras, kami terpaksa mencari rumah lain
Dan mohon balik duit yang telah dibayar...

Perkembangan seterusnya akan diupdate nanti
Sehingga kini saya masih menunggu respon dari tuan rumah
Mana tahu mungkin ader magic yang bakal berlaku
Ngeeeee :)





With Luv,




Sunday, December 12, 2010

Mencari Sinar Yang Baru

0 comments
Telah difikir semasak-masaknya..
Yerrrr sudah diberi kata putus
Bahawasanya saya perlu mencari sinar hidup yang baru

Kami perlu mencari rumah sewa
untuk memulakan kehidupan berkeluarga
Semasa entry ini ditulis, saya masih lagi mencari-cari rumah yang sesuai
Satu rumah di dalam list kami
InsyaAllah sekiranya rumah itu menjadi rezeki kami
Next week saya akan menjenguk bersama En. Hubby
Waktu entry ini up, mungkin saya telah pergi ke rumah tersebut bersama En. Hubby

Kebetulan pergi tengok rumah yang lain
Ternampak rumah yang dimaksudkan ini
Saya cukup berkenan dengan rumah tersebut
Cuma perlu membawa En. Hubby untuk memberi kata putus
Terus-terang agak sukar untuk mencari rumah
di Bandaraya Warisan Pesisir Air
Rata-rata semuanya Homestay...aduhhh pening kepala

Harap-harap rumah tersebut masih lagi kosong
sementara menunggu waktu En. Hubby pulang ke sini

Life must go on....


With Luv,




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

WArna-WArni Kehidupan
Copyright © 2009 Wawa Anua Design