Terima Kasih Kerana Follow Blog WArna-WArni Kehidupan

Dah jadi follower saya..?? Jangan lupa tinggalkan bersama URL blog untuk saya menjadi follower anda kembali.. Salam Kenalan yea.. :) JUTAAN MAAF SAYA TIDAK DAPAT FOLLOW SEBAHAGIAN KAWAN2 DISEBABKAN TIADA URL YANG DITINGGALKAN.. MOHON UTK UPDATE FOLLOWER YER KAWAN2
WawaAnua Anniversary
Wawa Known Anua
Wishlist Sayer...


1. Bercuti dgn En. Hubby

2. Kereta Baru

3. Umah sendiri

4. Gadget -Samsung Galaxy

5. Tinggal bsama En. Hubby

6. Rehat2 di Bali


Showing posts with label info. Show all posts
Showing posts with label info. Show all posts

Wednesday, March 28, 2012

Soping2 @Dealmates

0 comments
Dah lama tak soping online
dan sebenarnya bukan niat pun
nak membeli barang tu

Bermula nya check email yahoo
Memang sungguh lama tak check
Bukan malas cuma tak berapa nak rajin
Dicampur sangat2 lah bizi
Plus dengan banyak sangat
akaun email
Tapi boleh di kira email yahoo neh
3rd account official

Check punyer check
terjumpa laa email neh


 memandangkan tarikh expired 
dah dekat, jadiiiiii
saya redeem je laa 
daripada rugi RM 15 kan...?? 

Cari punyer cari
barang yang boleh dibeli
dengan menambah hanya sedikit duit
dan boleh digunapakai
trus berkenan dengan item neh
Door Stopper Alarm
Jarang door stopper ada alarm kan??

Harga sebenar RM 70
Diskaun 45% dan ditolak dengan
credit yang dah nak expired tu
Sekarang cuma bayar RM 24 
Murah kan...??


Ok sekarang dah settle bayar
Tunggu barang je sampai 




Aku Bernafas Dalam Nafas Cintamu

With Luv,





Thursday, January 5, 2012

Gaji Kakitangan Awam 2012

1 comments
Cuma nak kongsi
Jadual Pembayaran Gaji Kerajaan 2012
Hitung-hitung duit
Hitung-hitung hari
hehehe


Sila Klik Utk Besarkan

Aku Bernafas Dalam Nafas Cintamu

With Luv,




Wednesday, January 4, 2012

Cuti Umum 2012

0 comments
Sangat berguna untuk membuat perancangan cuti
mau holiday di mana yerrr utk 2012...??


Cuti Umum Malaysia
DateHolidayApplicable to
1 Jan (Sun)New YearAll except Johor, Kedah, Kelantan,Perlis, Terengganu
14 Jan (Sat)Yang di-Pertuan Besar
Negeri Sembilan’s Birthday
Negeri Sembilan only
15 Jan (Sun)Sultan of Kedah’s BirthdayKedah only
23 Jan (Mon)Chinese New YearNational
24 Jan (Tue)Chinese New Year National 
1 Feb (Wed)Federal Territory DayFederal Territory of Kuala Lumpur, Labuan, Putrajaya only
5 Feb (Sun)Prophet Muhammad’s Birthday
(Maulidur Rasul)
National
7 Feb (Tue)ThaipusamKuala Lumpur, Putrajaya, Johor, Negeri Sembilan,
Perak, Penang, Selangor only
4 Mar (Sun)Anniversary of Installation
of Sultan of Terengganu
Terengganu only
6 Apr (Fri)Good FridaySabah,  Sarawak only
15 Apr (Sun)Declaration of Malacca as
a Historical City
Malacca only
19 Apr (Thu)Sultan of Perak’s BirthdayPerak only
1 May (Tue)Labour DayNational
5 May (Sat)Vesak DayNational
7 May (Mon)Hari Hol PahangPahang only
17 May (Thu)Raja Perlis’ BirthdayPerlis only
30 May (Wed)Harvest FestivalSabah, Labuan only
31 May (Thu)Harvest FestivalSabah, Labuan only
1 Jun (Fri)Hari GawaiSarawak only
2 Jun (Sat)Hari GawaiSarawak only
2 Jun (Sat)Agong’s BirthdayNational
17 Jun (Sun)Israk & MikrajKedah, Negeri Sembilan,
Perlis only
7 Jul (Sat)Georgetown World Heritage City DayPenang only
14 Jul (Sat)Penang Governor’s BirthdayPenang only
20 Jul (Fri)Sultan of Terengganu’s BirthdayTerengganu only
21 Jul (Sat)Awal Ramadan *Johor, Kedah, Malacca only
6 Aug (Mon)Nuzul Al-QuranKelantan, Pahang, Perak,Perlis,Penang, Selangor,
Terengganu only
19 Aug (Sun)Hari Raya Puasa *National
20 Aug (Mon)Hari Raya Puasa *National
31 Aug (Fri)National DayNational
8 Sep (Sat)Sarawak Governor’s BirthdaySarawak only
16 Sep (Sun)Malaysia DayNational
6 Oct (Sat)Sabah Governor’s BirthdaySabah only
13 Oct (Sat)Malacca Governor’s BirthdayMalacca only
24 Oct (Wed)Sultan of Pahang’s BirthdayPahang only
26 Oct (Fri)Hari Raya Haji *National
27 Oct (Sat)Hari Raya Haji (2nd Day) *Kedah, Kelantan, Perlis,
Terengganu Only
11 Nov (Sun)Sultan of Kelantan’s BirthdayKelantan only
12 Nov (Mon)Sultan of Kelantan’s BirthdayKelantan only
13 Nov (Tue)DeepavaliNational
15 Nov (Thu)Awal Muharram (Maal Hijrah)National
22 Nov (Thu)Sultan of Johor’s BirthdayJohor only
11 Dec (Tue)Sultan of Selangor’s BirthdaySelangor only
20 Dec (Thu)Hari Hol Almarhum Sultan JohorJohor only
25 Dec (Tue)ChristmasNational
* Tertakluk kepada perubahan semasa

Aku Bernafas Dalam Nafas Cintamu

With Luv,




Wednesday, September 7, 2011

Timun Laut vs Gamat

0 comments
Gempar penduduk Kampung Chendering
bila timun laut atau gamat muncul
di pergigian Pantai Chendering

Aneh kan...?? Apa petanda yang bakal berlaku
Nauzubillah... 
Mohon dijauhkan dari segala musibah Mu Ya Allah
Tak silap pada hari raya ke dua
berlakunya kejadian aneh neh

Sehingga ke hari ini, ianya masih wujud
Aku juga tak lepas mengambil peluang yang ada
walaupun perasaan takut untuk mendekati
pantai masih menebal







 Perkara jarang berlaku ini
perlu aku lalui
Mula-mula perasaan geli timbul
lama kelamaan timbul perasaan seronok
bila tengok terlalu banyak timun laut 
neh wujud di pergigian air

Sempat jugak aku mencari beberapa info
mengenai timun laut neh
" Gamat adalah timun laut. Dan tidak semua timun laut itu gamat..."
Banyak juga info mengenai khasiat nya.
Namun mengenai selamat digunakan atau tidak 
masih belum diperolehi
kerana ada sesetengah timun laut ini beracun.
Wallahu a'lam
Aku Bernafas Dalam Nafas Cintamu

With Luv,




Tuesday, May 10, 2011

Sedia Langkah Sebelum Terkena

0 comments
Baru jerk post entry pasal PTPTN
Semalam time nak tdo layan tv dlu
rabu mlm kamis yer
entry neh by schedule..sorry
Skali tgk rancangan temubual 
bersama Pegawai Imigresen
dan juga lawyer
berkaitan isu PTPTN

Sepatutnya pihak PTPTN 
ada bersama di dalam rancangan neh
Tapi last minute tarik diri
Entah apa alasan nyer tidak diberitahu

Terbantut tido saya gara-gara teruja 
sangat nak dengar topik yang dibincangkan
Nasib baik xde slot temubual bersama penonton
Sah2 saya orang pertama yang call
huhuhu

Besar jugak impak yg bakal diterima
oleh penghutang dan juga PTPTN
Tapi saya tak nak post isu berkaitan itu
Cuma nak bagitau pada kawan-kawan
mana yang tak tahu

Penghutang a.k.a peminjam yang tak bayar hutang
akan disekat untuk sebarang urusan
ke luar negara oleh pihak Imigresen
bayangkan anda mahu menunaikan
 umrah atau haji... camner???

Sebelum anda ditahan
baiklah check dlu dengan sistem
yang disediakan oleh pihak Imigresen
terlebih awal sebelum anda berangkat

Saya telah mencuba sistem ini
dan alhamdulillah isu saya sebelum neh
harap-harap tidak memberi kesan
kepada saya kelak



Kalau nak selamat check laaa yer
Travel Status Enquiry



Aku Bernafas Dalam Nafas Cintamu

With Luv,




Monday, May 2, 2011

So Creative

0 comments
Nak kasi show off  kek idaman 
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
Tadaaaaaa...!!!

Sekarang dah masuk bulan 5
Tats mean lagi 3 bulan my bufday
Yeayyyyy... sapa mau sponsor ini kek??
Hehehe

Juz nak share
untuk saper2 yang nak tempah kek
Leh dapat ilham dari sini

Aku Bernafas Dalam Nafas Cintamu

With Luv,




Friday, March 25, 2011

18SX SAHAJA

1 comments
Ouwccchhh
Apa kena sama itu title. . . ??
Saja kasi gempak laaaa
Takde pepe pun

Harap bersabar 
dan jangan marah-marah
sama saya dan jugak title tu

Cuma nak bagitau

sesuwai untuk tontotan umum
Yerrrr kategori nya U
Bukan 18SX
:)

Aku Bernafas Dalam Nafas Cintamu

With Luv,




Friday, March 18, 2011

Nak duit hanya Blogging

2 comments
Anda seorang blogger. . .?
Moh kiter sama-sama pasang benda alah neh
Sambil-sambil blogging
masyukkk jugak duit nye

Saya pun baru jer pasang Heartbeat(HB) neh
HB neh pun lebih kurang Nuffnang jugak
Tak rugi pun kan
cuma masuk ruangan iklan jer
dalam blog kita

Ok, jom ikut step neh


1) Klik Banner kat bawah neh



2) Lepas dah klik, tekan dekat HEARTBEAT.MY yang dah saya bulatkan tu
 

3) Then, tekan "create account"


4) Lengkap borang tersebut. Sila jawab dengan jujur OK. 
Penting untuk penghantaran cek korang nanti.
Then klik "I agree..." dan "continue"



5) Then tekan "Join HB"


6) Klik "online application"


7) Isi semua maklumat yang dikehendaki



8) Pilih cara pembayaran. 
Terpulang lah kat korang nak dia bagi cek atau 
masuk terus dalam account korang pon boleh.
Then tekan "I agree" pastu "continue"



9) Klik "get a code" untuk dapatkan code


10) Pilih kedudukan iklan macamana utk diletakkan  pada blog korang




11) Kalau nak check earnings, tekan dekat "MY HB Affiliate" 


Selamat Mencuba. . .!!


Aku Bernafas Dalam Nafas Cintamu

With Luv,





Sunday, March 13, 2011

Parasit Di Mana-Mana

5 comments
Sungguh menyakitkan dan menjengkilkan
Neh nak mengisahkan mengenai parasit
Jangan termakan kata orang
kalau sesuatu benda tu
dapat menghindarkan parasit
Kalau dah nama nye parasit
Parasit jugak kan. . . ??

Al kisahnya, demi menghindarkan kutu beras
maka saya telah membeli bekas beras
dari jenama terkenal
Kunun nye lah, kutu beras neh
tidak akan terjadi sekiranya
beras anda disimpan di dalam bekas tersebut

Disebabkan faktor dapur yang sekali-sekala berasap
Dah tentunya beras pun entah tahun bila mahu abis
Jadi saya pun membeli bekas tersebut

Sekali mahu masak nasi,
 terpandanglah benda aneh neh
tengok lah apa hasil yang terjadi
dari bekas beras yang ada 'kuasa' ganjil
huhuhu


Mahu dibuang beras nya
adalah sangat2 membazir
kerana kandungan beras seolah-olah
masih belum luak

Dengan rajin nye, saya mengutip itu parasit
dan membuang satu per satu
Kalau dibiarkan entah berapa banyak
'engkau' beranak pinak yer. . . ??

Selamat Berenang2 ketepian. . . . :)

Dengan harapan 'engkau' tak kan wujud lagi
Berkemungkinan lagi sebulan
dapur saya akan berasap lagi




Aku Bernafas Dalam Nafas Cintamu

With Luv,




Monday, January 24, 2011

Kenapa kau Clorets...??

0 comments
Apa yang tidak kena sama itu clorets...??
Tau tak ape tu clorets
Bukan clorox yer....tapi gula-gula clorets

Cuba anda membeli "Clorets Infinity"
untuk mencari kebenaran nyer
Cantik pada kotak luaran
tapi tidak pada lapisan dalam nyer

Mungkin bagi agama lain
selain agama Islam..mereka tidak kisah
Tapi bagi kami ianya 
seolah-olah mempersendakan akidah

Sebelum ini juga, saya merupakan pembeli 
dan pengguna gula-gula Clorets
Tapi sekarang katakan T I D A K pada Clorets


tanda salib

fikirkan bagaimana sekiranya kotak neh
 diletakkan di dalam poket kalian sewaktu solat??


























With Luv,





Monday, January 10, 2011

Gaji Kakitangan Awam 2011

0 comments
Cam best jer entry kali nehh
Bab-bab gaji neh terang jer bijik mata kan??
Kerajaan mau kasi naik gaji lagi ke..?
Eh ye ker??
Cam xde citer pun time budget 2011 dlu

Sorry yer..kali neh entry mau kasi jadual gaji
Neh semua penting utk kiter buat planner sepanjang tahun
Ye laa nak bawak anak bini bercuti kann
At least dgn ada nye jadual pembayaran gaji neh
Boleh laa aturkan dari segi tarikh nak berangkat
wahh cam nak pegi mekah jer..

Credit to ANM    Sila Klik Utk Zoom ++


With Luv,




Thursday, January 6, 2011

Apa Itu Thumbs.db dan Cara Delete...??

1 comments
Dah lama tak buat entry pasal IT neh
Nak citer pasal thumbs.db
Pernah nampak file "thumbs.db" dalam komputer anda..?
Buhsan tak tengok file tu muncul..??
Dah delete pastu muncul lagi....
Eiii x shuker kan...??

Ni ada serba sedikit info
Sebenarnya file tu muncul setelah kita view file/folder by thumbnails
Faham ker...?? Jap nak capture untuk menerang dgn lebih jelas

Sorry edit pakai paint jer

Disebabkan file thumbs.db neh boleh menjadikan 
disk space komputer kite penuh
Jadi...untuk mengelakkan system auto create file neh 
ikuti langkah2 tersebut

1) Open My Computer
2) Click on Tools
3) Click on Folder Options
4) Click on the View Tab
5) Place a check in the option "Do not cache thumbnails"
6) Click Ok
7) Close My Computer

Ok...camner berjaya tak..??
Kalau dah berjaya boleh buat step neh plak
Untuk delete terus file thumbs.db daripada terus muncul lagi

1)  Click on Start
2) Click on Search
3) Click on All Files and Folders
4) Type the following in the section called "all or part of the file name" thumbs.db
5) In the Look in box, make sure Local Hard Drives is chosen
6) Click Search
7) A long list of thumbs.db files should appear, click on Edit, Select All
8) Click on File, and choose Delete
9) Close the Search Results window

Semoga berjaya...hip hip horrayyy
Malalysia Boleh...Kawan-kawan pun pasti Boleh!!  :)





With Luv,




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

WArna-WArni Kehidupan
Copyright © 2009 Wawa Anua Design